Kuluttajaneuvonnan asiointilomakkeen saavutettavuus

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) pyrkii takaamaan verkkopalvelujensa saavutettavuuden lain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta mukaisesti.

Tämä saavutettavuusseloste koskee asiointi.kkv.fi -verkkopalvelua.

Saavutettavuuden tila

Verkkopalvelumme täyttävät lain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta (306/2019) vaatimukset osittain. Vaatimusten noudattamatta jättämiset ja vaatimuksiin sovellettavat poikkeukset mainitaan jäljempänä.

Ei-saavutettava sisältö

Jäljempänä mainittu sisältö ei ole saavutettavissa seuraavista syistä:

Lain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta 306/2019 noudattamatta jättäminen

Seuraava sisältö ja/tai toiminnot eivät ole vielä vaatimusten mukaisia:

  1. Portaalissa on jonkin verran puutteita HTML-elementtien käytössä. Tämä aiheuttaa ongelmia havaittavuuteen ja hallittavuuteen liittyen.
  2. ARIA-koodimerkinnöissä joitain puutteita
  3. Ruudunlukijalla puutteita dynaamisissa sivun nimissä sekä sivulle automaattisesti lisätyissä elementeistä

Puutteita pyritään korjaamaan vuoden 2025 aikana.

Tämän saavutettavuusselosteen laatiminen

Tämä seloste on laadittu 16.9.2020.

Seloste perustuu omaan arviointiin siitä, täyttääkö verkkosivusto lain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta (306/2019). Itsearvioinnissa on käytetty apuna validointityökaluja ja ruudunlukuohjelmaa. Selostetta päivitetään ja tarkennetaan kun ongelmia korjataan tai uusia havaitaan.

Selostetta tarkistettiin viimeksi 9.4.2025.