Kilpailu- ja kuluttajavirastolla oli ensimmäistä kertaa oma osasto Helsingissä järjestettävillä Educa-messuilla. Educa on opetus- ja kasvatusalan johtavia tapahtumia ja keräsi tänä vuonna 19 300 kävijää.
Messuilla lanseerattiin Ostajan askeleet -työkalu, jota opettajat voivat hyödyntää kuluttajakasvatuksen sisältöjen suunnittelussa, opettamisessa ja arvioinnissa.
Eri koulutusasteiden opettajat ja kuluttajat kävivät keskustelemassa KKV:n asiantuntijoiden kanssa erityisesti kuluttajansuojan kysymyksistä, mutta myös esimerkiksi yritysten kanssa tehtävästä kaupallisesta yhteistyöstä.
Messukävijöiltä kerätyllä palautteella KKV kehittää kuluttajakasvatuksen opetusmateriaaleja eri koulutusasteille.
Jos kuluttajaosaaminen kiinnostaa, kannattaa seurata Kulma-blogia ja @KKV_Kulmaa Twitterissä.
Tämä artikkeli on osa Kuluttaja-asiamiehen uutiskirjettä 1/2020