Kuluttaja-asiamies on tehnyt teleyrityksiä koskevan linjaratkaisun, jonka mukaan kuluttaja voi reklamoida liittymälaskulla veloitettavasta epäselvästä mobiilimaksusta myös teleoperaattorille palveluntarjoajan sijaan.
Linjaratkaisusta kerrotaan tarkemmin tänään ilmestyneessä Kuluttaja-asiamiehen uutiskirjeessä 3/2016, joka on Viestintäpalvelut ja digitalisaatio -teemanumero.
Uutiskirjeessä on kuluttaja-asiamiehen ratkaisuja operaattoreita, liittymien tarjousmarkkinointia, tv-viihdepalvelun virhetilanteiden hyvitystä ja perushintaisen asiakaspalvelunumeron tarjoamista koskien.
Kuluttaja-asiamies Päivi Hentunen käsittelee uutiskirjeen pääkirjoituksessa digitalisaation valvonnalle asettamia haasteita. Lisäksi uutiskirjeessä on juttu komission uusista verkkokauppaa ja digitaalisten hyödykkeiden saatavuutta koskevista ehdotuksista ja kuluttajansuojan merkityksestä EU:n digitaalisilla sisämarkkinoilla sekä kolumni älykodeista.