Kesällä 2021 Kilpailu- ja kuluttajavirastoon tuli useita ilmoituksia Voi-sähköpotkulautapassin markkinoinnista, sillä käytön rajoitukset tulivat monelle sähköpotkulautailijalle yllätyksenä. Kuluttaja-asiamies totesi markkinoinnin harhaanjohtavaksi, ja yritys lopetti passin markkinoinnin rajattomana.
Voi Technology Finland markkinoi Voi-sähköpotkulautapassia niin, että sillä saisi tehdä rajattoman määrän enintään 45 minuutin mittaisia matkoja. Passeja oli ostettavissa yhdelle vuorokaudelle tai yhdelle kuukaudelle. Todellisuudessa käyttö oli rajattu enintään yhdeksään ajoon tai 200 minuuttiin vuorokaudessa. Passin käyttäjät, jotka olivat ylittäneet käyttöehtojen enimmäismäärät rajoituksista tietämättä, olivat saaneet varoituksen käyttöehtojen rikkomisesta ja osalta oli lopulta evätty oikeus passin käyttöön.
Kuluttaja-asiamies edellytti, ettei yritys anna markkinoinnissaan kuluttajille totuudenvastaista tai harhaanjohtavaa kuvaa sähköpotkulautapassin keskeisistä ominaisuuksista. Sähköpotkulautojen enimmäiskäyttöä koskevat rajoitukset ovat sellaisia kuluttajien päätöksenteon kannalta olennaisia tietoja, joita ei saa jättää kertomatta palvelun markkinoinnissa. Yritys sitoutui noudattamaan kuluttaja-asiamiehen vaatimuksia.
"Sähköpotkulautojen vuokraus on nopeasti kasvanut, uudenlainen palvelu ja markkina hakee muotoaan. Näissäkin palveluissa on kuitenkin noudatettava yleisiä markkinointisäännöksiä ja haluamme puuttua kyseenalaisiin toimintatapoihin ajoissa, etteivät ne yleisty"
Selvityksensä mukaan Voi Technology Finland oli ryhtynyt rajoittamaan sähköpotkulautapassin käyttöä heinäkuun alussa. Kuluttaja-asiamies muistutti, ettei yritys voi olennaisesti muuttaa sopimusehtoja kuluttajan haitaksi kesken määräaikaisen sopimuskauden, eli esimerkiksi kuukausipassin voimassaoloaikana. Yritys kuitenkin ilmoitti hyvittävänsä asiakkaille sopimusehtojen muutoksesta koituneet haitat, eikä asiassa ollut tarpeen tarkastella lähemmin itse sopimusehdon kohtuullisuutta tai sen käyttöönoton perusteluja.