Töysän Linja Oy on asetettu konkurssiin 2.8.2021. Yrityksellä on Kilpailu- ja kuluttajavirastossa (KKV) konkurssin varalle vakuus, josta asiakkaat voivat hakea korvausta toteutumatta jääneistä matka-palveluyhdistelmistä.
Korvaushakemus tulee toimittaa Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Korvausta haetaan ensisijaisesti sähköisellä hakulomakkeella. Jos et voi täyttää sähköistä lomaketta, voit tilata paperilomakkeen sähköpostilla osoitteesta konkurssit@kkv.fi. Paperilomakkeet palautetaan postitse osoitteella Kilpailu- ja kuluttajavirasto, PL 5, 00531 Helsinki.
Hakemukset on toimitettava virastoon 15.2.2022 kello 16.15 mennessä.
Jos olet maksanut matkasi luottokortilla, voit vaatia rahojen palautusta suoraan luottokortin myöntäneeltä pankilta.
Mistä kuluista voi hakea korvausta?
Kilpailu- ja kuluttajaviraston hallussa olevasta vakuudesta voi hakea korvausta seuraavista kuluista:
- Matkustajien maksamat ennakkomaksut ja keskeytyneestä matkasta käyttämättä jääneen matkan osuus.
- Matkapalveluyhdistelmien ostoon oikeutetut vastikkeelliset lahjakortit.
- Matkustajien paluukuljetus ja majoitus matkakohteessa paluukuljetukseen saakka, jos matkaan sisältyi majoitus.
Vakuudesta ei korvata esimerkiksi
- menetetystä työajasta aiheutuneita taloudellisia menetyksiä
- matkavakuutusta
- viisumia
- rokotuksista aiheutuneita kuluja
- korvausta mielipahasta, joka aiheutui pilalle menneestä lomasta
- matkakohteessa ostettuja retkipaketteja
Vakuudesta ei myöskään korvata matkoja, jotka on ostettu liikematkustamista koskevan yleisen sopimuksen perusteella, eikä vastikkeettomia eli mainostarkoituksessa annettuja lahjakortteja.