Linja-automatka Kuuntele Kuuntele "*" näyttää pakolliset kentät 1Aloita2Tuote3Osa matkapakettia?4Mistä reklamoit?5Täydennä tiedot6Reitti?7Mitä vaadit?8Matkapaketista reklamoiminen9Matkapaketin virheet10Täydennä tiedot11Mitä vaadit?12Vaaditko vahingonkorvausta13Vaaditut vahingonkorvaukset14Vaaditut vahingonkorvaukset15Kuvaus16Täytä tiedot17Tarkista18Yhteenveto Sovellus auttaa sinua laatimaan kirjallisen reklamaation, jonka voit itse lähettää yritykselle tai myyjälle. Ja muutama juttu reklamaatioon johtavasta polusta: Eteneminen: Reklamaatioapuri kysyy aluksi ohjatusti asiat, jotka helpottavat asian selvittämisessä. Oma vapaamuotoinen kuvauksesi asiasta sekä yhteystietosi kysytään polun lopussa. Lopputuloksena saat valmiin reklamaation, joka sinun on itse toimitettava yritykselle. Infonappia (i) painamalla saat asiakohtaisesti yleiset periaatteet oikeuksistasi. Jos haluat ennen valituksen tekemistä tutkia tarkemmin oikeuksiasi, löydät ohjeita ja tietoa kuluttajansuojasta Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilta (aukeaa uudessa välilehdessä). Asia, josta valitatHiddenAsia ja vastapuoliAsia Tuotemerkki Valituksen vastapuoliVastapuoli Kirjoita kenttään yritys, laskuttaja, luottoyhtiö, operaattori tai myyjäliike, jolle haluat reklamaation kohdistaa. Näytä tietoja Ostopaikka Oliko linja-automatkasi osa matkapakettia?Oliko linja-automatkasi osa matkapakettia?* Ei Kyllä Mitä asiaa reklamaatiosi koskee?HiddenReklamaatio linja-automatkastaMitä asiaa reklamaatiosi koskee? Matka viivästyi Matka peruuntui Matka ei vastannut luvattua Linja-auto oli ylibuukattu Täydennä asiaan liittyvät tiedotTäytä kohdat tarvittavin osin.HiddenLinja-automatkan tiedotMatkan kohde Lähtöpaikka Tilausnumero tai muu asiakasnumero Lipun hinta € Matka alkanut PP dot KK dot VVVV Matka päättynyt PP dot KK dot VVVV Maksutapa Luottoyhtiön ja operaattorin vastuu Jos maksoit luottokortilla, voit vaatia maksua takaisin myyjän lisäksi luottoyhtiöltä esimerkiksi tilanteissa, joissa yritys ei toimita ostosta, yritystä ei voi tavoittaa tai tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jota yritys ei suostu hyvittämään. Luottoyhtiö ei ole velvollinen palauttamaan enempää kuin luottoyhtiölle on maksettu. Jos maksoit maksukortin debit-ominaisuudella, voit vaatia maksettujen ostosten osalta hyvitystä korttiyhtiöltä, jos yhtiö on korttiehdoissaan tai muutoin tähän sitoutunut. Jos ostoksesi on veloitettu liittymän laskussa, voit vaatia maksua takaisin myyjän lisäksi aina myös operaattoriltasi esimerkiksi tilanteissa, joissa yritys ei toimita ostosta, yritystä ei voi tavoittaa tai tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jota yritys ei suostu hyvittämään. Operaattorilla on luottokorttiyhtiön kaltainen vastuu tilanteessa, jossa maksu on peritty liittymän laskun yhteydessä. Operaattori ei ole velvollinen palauttamaan enempää kuin operaattorille on maksettu. Näytä tietoja Kyseessä on kausilippu Kyseessä on kausilippu Oliko kyseessä vähintään 250 km pituinen reitti vai alle 250 km pituinen reitti?Oliko kyseessä vähintään 250 km pituinen reitti vai alle 250 km pituinen reitti? Vähintään 250 km Reitti Reitti (tai matka) tarkoittaa liikennöitävän aikataulun mukaista matkaa, esim. Hki-Jyväskylä-Oulu. Jos aikataulussa tarjottu liikennöitävä reitti on vähintään 250 km:n pituinen, sovelletaan matkojen viivästymisiin tai peruuntumisiin EU:n asetusta linja-automatkustajien oikeuksista, vaikka ostamasi matka olisi alle 250 km. Oikeudet eivät koske matkapakettehin kuuluvia tilausbussikuljetuksia tai Venäjälle suuntautuvaa linja-autoliikennettä. Näytä tietoja Alle 250 km Mitä vaadit?HiddenVaatimus linja-automatkan virheestäMitä vaadit : vähintään 250km reitit(vähintään 250 km:n reitit) Vaadin hinnanalennusta Jos palvelu ei vastaa luvattua, voit vaatia linja-autoyhtiöltä palvelun virhettä vastaavaa hinnanalennusta. Näytä tietoja Vaadin lipun hinnan palautusta Vähintään 250 km:n pituiset kaukoliikenteen reitit Lipun hinnan palauttamista voi vaatia esimerkiksi silloin, kun linja-autoyhtiö jättää ajamatta vuoron, johon lippu on ostettu.kun lähtö viivästyy terminaalista tai pysäkiltä yli 2 tuntia tai linja-autoon on myyty enemmän lippuja kuin on paikkoja.Voit vaatia hinnan palautusta kultakin peruuntuvalta matkan osalta sekä jo tehdyltä matkalta, jos siitä ei ole alkuperäisen matkasuunnitelman kannalta hyötyä. Näyttölippujen tai kausilippujen osalta palautuksen on vastattava matkan suhteellista osuutta lipun täydestä hinnasta. Näytä tietoja Vaadin maksutonta paluumatkaa Vähintään 250 km:n pituiset kaukoliikenteen reitit Voit vaatia maksutonta ja mahdollisimman pikaista paluumatkaa matkalipussa mainittuun lähtöpaikkaan, kunlinja-autoyhtiö jättää ajamatta vuoron, johon lippu on ostettu.lähtö viivästyy terminaalista tai pysäkiltä yli 2 tuntialinja-autoon on myyty enemmän lippuja kuin on paikkoja.Näyttölippujen tai kausilippujen osalta palautuksen on vastattava matkan suhteellista osuutta lipun täydestä hinnasta. Näytä tietoja Vaadin uudelleenreititystä Vähintään 250 km:n pituiset kaukoliikenteen reitit Jos kaukoliikenteen reitin pituus on vähintään 250 km ja lähtö peruuntuu, viivästyy terminaalista tai pysäkiltä yli 2 tuntia tai linja-autoon on myyty enemmän lippuja kuin on paikkoja, voit valita jommankumman seuraavista vaihtoehdoista:lipun hinnan palautus ja tarvittaessa maksuton paluumatka linja-auton ensimmäiseen lähtöpaikkaan esimerkiksi silloin, jos myöhästymisen takia matkan tarkoitus jää toteutumattauudelleenreititys lopulliseen määräpaikkaan vastaavin ehdoin mahdollisimman pian ja lisämaksutta.Jos linja-autoyhtiö ei tarjoa valinnan mahdollisuutta, voit vaatia lipun hinnan palauttamisen lisäksi korvausta 50 % lipun hinnasta. Näytä tietoja Vaadin 50 % lipun hinnasta Vähintään 250 km:n pituiset kaukoliikenteen vuorot Voit vaatia lipun hinnan palautuksen lisäksi 50 % korvausta lipun hinnasta, jos linja-autoyhtiö ei vähintään 250 km:n kaukoliikenteen vuoron peruuntuessa tai viivästyessä yli 2 tuntia tarjonnut mahdollisuutta valita jompaakumpaa seuraavista vaihtoehdoista:a) lipun hinnan palautus ja tarvittaessa maksuton paluumatka linja-auton ensimmäiseen lähtöpaikkaan. Tätä voi vaatia esimerkiksi silloin, jos myöhästymisen takia matkan tarkoitus jää toteutumatta.TAIb) uudelleenreititys lopulliseen määräpaikkaan vastaavin ehdoin mahdollisimman pian ja lisämaksutta. Näytä tietoja Mitä vaadit : alle 250km reitit(alle 250 km:n reitit) Vaadin hinnanalennusta Alle 250 km:n pituiset linja-autoreitit Jos matka viivästyy tai peruuntuu tai palvelu ei vastaa luvattua, voit vaatia linja-autoyhtiöltä palvelun virhettä vastaavaa alennusta. Palvelun virhettä vastaavaa alennusta lipun hinnasta voit vaatia esimerkiksi silloin, kun vuoro viivästyy olennaisesti. Näytä tietoja Vaadin lipun hinnan palautusta Alle 250 km:n pituiset linja-autoreitit Lipun hinnan palauttamista voi vaatia esimerkiksi silloin, kun linja-autoyhtiö jättää ajamatta vuoron, johon lippu on ostettu. Käyttämättä jääneet paperiset tai matkakortille ladatut liput korvataan linja-autoyhtiön sopimusehtojen mukaisesti. Linja-autoyhtiöiden matkustusehdot vaihtelevat, joten selvitä, mihin olet niiden mukaan oikeutettu. Palvelun virhettä vastaavaa alennusta lipun hinnasta voit vaatia esimerkiksi silloin, kun vuoro viivästyy olennaisesti. Näytä tietoja Hinnanalennuksen määrä € Matkapaketista reklamoiminenMatkanjärjestäjä on vastuussa koko matkapaketista, esimerkiksi matkaan kuuluvista palveluista kuten kuljetuksista ja majoituksesta. Vastuuta ei voi siirtää alihankkijoille, kuten kuljetusyhtiölle tai majoitusliikkeelle. Matkalla: Reklamoi mahdollisimman pian matkanjärjestäjälle tai matkanvälittäjälle matkalla havaitsemistasi puutteista. Jos teet vasta matkan jälkeen reklamaation puutteesta, joka olisi voitu korjata matkan aikana, oikeutta hinnanalennukseen tai muuhun hyvitykseen ei yleensä ole. Matkan jälkeen: Jos virhettä ei korjattu tai virhe ei ollut korjattavissa, voit tehdä reklamaation matkanjärjestäjälle matkan jälkeen. Painamalla "Seuraava"-painiketta voit jatkaa reklamaation tekemistä matkapaketista.Matkatoimiston konkurssi: Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilta löydät toimintaohjeet matkatoimiston konkurssissa. Matkapaketin virheetMielestäni matkapaketissa on matkanjärjestäjän vastuulle kuuluva virhe, koska* Matka ei vastannut sovittua Matkanjärjestäjän suorituksessa on virhe, jos matka ei palveluksiltaan tai muilta järjestelyiltään vastaa sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.Voit lukea lisää aiheesta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta. Näytä tietoja Olennaisia tietoja ei ole kerrottu ennen matkaa Matkanjärjestäjän suorituksessa on virhe, jos matkanjärjestäjä on ennen matkaa antanut matkustajalle puutteelliset ennakkotiedot ja tämän voidaan olettaa vaikuttaneen matkustajan päätöksentekoon. Voit lukea lisää ennakkotiedoista Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta. Näytä tietoja Matkanjärjestäjän avustamisvelvollisuus on laiminlyöty Jos matkustaja matkan aikana joutuu vaikeuksiin (esim. sairastuu, joutuu onnettomuuteen tai rikoksen uhriksi), matkanjärjestäjän on ilman aiheetonta viivytystä annettava vaikeuksiin joutuneelle matkustajalle muun muassatietoja terveyspalveluistapaikallisviranomaisista ja konsulipalveluistajärjestettävä matkustajalle mahdollisuus etäviestimen käyttämiseen, esim. sähköposti, puhelin.autettava matkustajaa tekemään vaihtoehtoisia matkajärjestelyjämuuta asianmukaista apua.Matkanjärjestäjä voi periä kohtuullisen maksun antamastaan avusta, jos matkustaja on aiheuttanut vaikeudet tahallisesti tai huolimattomuudellaan. Maksu saa vastata enintään avun antamisesta aiheutuneita todellisia kustannuksia.Voit lukea lisää aiheesta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta. Näytä tietoja Tietoja valituksen kohteestaHiddenTietoja matkapaketistaVirheellinen palvelu Hinta Matka tilattu PP dot KK dot VVVV Matkakohde Matkustustapa Matkan lähtöpäivä PP dot KK dot VVVV Matkan paluupäivä PP dot KK dot VVVV Virhe havaittu PP dot KK dot VVVV Maksutapa Luottoyhtiöltä voi hakea hyvitystä, jos palvelun tarjoaja ei suostu korjaamaan virhettä Jos maksoit luottokortilla, voit vaatia maksua takaisin palveluntarjoajan lisäksi luottoyhtiöltä esimerkiksi tilanteissa, joissa yritys ei toimita palvelua tai palvelussa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jota yritys ei suostu hyvittämään. Jos maksoit maksukortin debit-ominaisuudella, voit vaatia maksettujen ostosten osalta hyvitystä korttiyhtiöltä, jos yhtiö on korttiehdoissaan tai muutoin tähän sitoutunut.Luottoyhtiö ei ole velvollinen palauttamaan enempää kuin luottoyhtiölle on maksettu. Näytä tietoja Reklamaatio tehty ensimmäisen kerran jo matkan aikana Reklamaatio tehty ensimmäisen kerran jo matkan aikana Jos et ole matkakohteessa ilmoittanut matkanjärjestäjän edustajalle virheestä, joka olisi voitu matkakohteessa oikaista, menetät yleensä oikeutesi vaatia hinnanalennusta. Näytä tietoja Mitä vaaditHiddenVaatimus matkapaketin virheestäMitä vaadit : matkapaketti Vaadin virheen korjaamista Vaadin virheen korjaamista Matkanjärjestäjän on oikaistava matkapalvelussa oleva virhe siten, että matkustajalle ei aiheudu kustannuksia tai olennaista haittaa. Esimerkiksi, jos matkustaja siirretään majoituksen puutteiden takia kalliimpaan hotelliin, matkustajan ei tarvitse korvata hinnaneroa tai kuljetusta toiseen hotelliin.Matkanjärjestäjän on yleensä korjattava virhe välittömästi. Jos välitön korjaus ei ole tarpeen, virhe on korjattava matkustajan asettamassa kohtuullisessa määräajassa. Jos virheen korjaaminen on mahdotonta tai aiheuttaa matkanjärjestäjälle kohtuuttomia kustannuksia, matkanjärjestäjällä on oikeus kieltäytyä virheen korjaamisesta.Jos matkanjärjestäjä kieltäytyy korjaamasta virhettä, matkustajalla on oikeus hinnanalennukseen ja vahingonkorvaukseen. Matkustaja voi myös korjata virheen itse ja vaatia korjauksesta aiheutuneista kohtuullisista kustannuksia.Jos merkittävää osaa matkapalveluista ei voida suorittaa sovitusti tai matkustajan paluu matkan lähtöpaikalle ei toteudu sovitusti, matkanjärjestäjän on tarjottava matkan jatkamiseen soveltuvia vaihtoehtoisia järjestelyitä.Voit lukea lisää aiheesta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta. Näytä tietoja Vaadin hinnanalennusta Vaadin hinnanalennusta Hinnanalennus voi tulla kyseeseen erimerkiksi silloin, jos virhettä ei ole korjattu matkanjärjestäjän kustannuksella tai virhe ei ole korjattavissa.Matkustajalla on oikeus asianmukaiseen hinnanalennukseen ajalta, jolloin matkanjärjestäjän suorituksessa on ollut virhe. Hinnanalennuksen tulee olla asianmukainen. Hinnanalennusta laskettaessa lähtökohtana on matkapaketin kokonaishinta, ei virheen sisältäneen yksittäisen matkapalvelun hinta. Oikeutta hinnanalennukseen ei kuitenkaan ole, jos matkanjärjestäjä osoittaa virheen johtuneen matkustajasta.virhe on merkitykseltään vähäinen suhteessa koko sopimukseen.Voit lukea lisää aiheesta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta. Näytä tietoja Vaadin sopimuksen purkamista Vaadin sopimuksen purkamista Matkustajan peruutusoikeus ennen matkaaMatkustajalla on oikeus peruuttaa matkapakettisopimus milloin tahansa ennen matkan alkamista. Matkustajan ei tarvitse ilmoittaa matkanjärjestäjälle peruuttamisen syytä.Matkanjärjestäjä saa yleensä periä matkustajalta asianmukaisen ja perustellun peruutusmaksun, jos matkustaja peruuttaa matkapakettisopimuksen. Poikkeuksia ovat matkan peruuttamisen johtaneet poikkeukselliset olosuhteet (esim. matkakohteessa tai sen läheisyydessä sotatoimet, terrorismi, luonnonmullistus tai lakko) tai matkanjärjestäjän suorituksessa oletettavasti oleva merkittävä virhe.Jos sopimuksen jälkeen matkan hintaa on korotettu yli 8 % matkapaketin kokonaishinnasta, matkustajalla on oikeus ilman peruutusmaksua peruuttaa sopimus.Jos matkanjärjestäjä muuttaa merkittävästi jotain matkan pääominaisuuksista, matkustajalla on oikeus peruuttaa sopimus ilman peruutusmaksua matkanjärjestäjän antamassa määräajassa.Sopimuksen purku matkan aikanaJos virhe vaikuttaa merkittävästi matkapaketin toteuttamiseen eikä matkanjärjestäjä korjaa sitä matkustajan asettamassa kohtuullisessa määräajassa, matkustajalla on oikeus purkaa sopimus.Jos matkustaja purkaa sopimuksen, hänellä on hinnanalennuksen ja vahingonkorvauksen lisäksi oikeus matkapakettisopimusta vastaavaan paluukuljetukseen.Voit lukea lisää aiheesta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta. Näytä tietoja Hinnanalennuksen määrä Vaaditko vahingonkorvausta virheestä tai viivästyksestä aiheutuneista kustannuksista?Vaaditko vahingonkorvausta Vaadin Vahingonkorvausvaatimus Jos olet kärsinyt taloudellisia menetyksiä linja-autovuoron myöhästymisen tai peruuntumisen takia, sinulla voi olla oikeus vahingonkorvaukseen. Kannattaa huomioida, että linja-autoliikenteeseen vaikuttavat muun muassa sää- ja tieolosuhteet, joihin kuljetusyhtiö ei voi aina omalla toiminnallaan vaikuttaa, vaikka se toimisikin huolellisesti. Matkustajan on varauduttava siihen, etteivät linja-autot aina välttämättä pysy täysin aikatauluissaan. Huolimattomuudesta aiheutuneet vahingot on kuitenkin korvattava. Voi vaatia vahingonkorvausta esimerkiksi jatkoyhteyden menetyksestä syntyneistä ylimääräisiä matkakustannuksia. Vahinko on osoitettava kuitilla tai muulla luotettavalla tavalla. Matkustajan on omalta osaltaan pyrittävä rajoittamaan vahingon määrää. Pahasta mielestä tai henkisestä kärsimyksestä ei voi saada vahingonkorvausta. Näytä tietoja En vaadi Vaaditko korvausta vahingon aiheuttamista kustannuksista?Vaaditko vahingonkorvausta: matkapaketti Vaadin Matkustajalla on oikeus saada matkanjärjestäjältä asianmukainen korvaus vahingoista, jotka matkanjärjestäjän suorituksessa oleva virhe on aiheuttanut. Vahingonkorvauksen saadakseen matkustajan on pystyttävä osoittamaan, että matkanjärjestäjän suorituksessa on ollut virhe sekä virheestä aiheutunut vahinko ja vahingon määrä. Matkustajan on myös pyrittävä estämään vahingon syntymistä ja rajoittamaan sen määrää. Korvattavia vahinkoja ovat esimerkiksi virheestä matkustajalle aiheutuneet ylimääräiset ja hyödyttömiksi käyneet menot. kotiinpaluun viivästymisen yhteydessä syntynyt ansionmenetys tai yöpymisen järjestämisestä aiheutuneet ylimääräiset kulut. loma- tai matkanautinnon menettäminen. Korvauksen saaminen lomanautinnon menettämisestä edellyttää kuitenkin matkapalvelujen suorittamisessa ilmennyttä merkittävää ongelmaa. matkatavaroiden katoamisesta tai viivästymisestä aiheutuneet kulut, jos katoamisesta tai viivästymisestä on viivästyksen kesto ja muut seikat huomioon ottaen on katsottava aiheutuneen haittaa matkustajalle. Matkustajalla ei ole oikeutta korvaukseen, jos matkanjärjestäjä osoittaa virheen johtuvan: matkustajasta. väistämättömistä ja poikkeuksellisista olosuhteista (esim. sota, terrorismi, vakavan taudin esiintyminen matkakohteessa, luonnonkatastrofit, lakot). kolmansista osapuolista, joilla ei ole yhteyttä matkapalvelujen tarjoamiseen, eikä virhe olisi kohtuullisesti ollut ennakoitavissa tai estettävissä. Näytä tietoja En vaadi Vaaditut vahingonkorvauksetHuolenpidon puuttumisesta aiheutuneet kustannukset € Tätä voi vaatia vain vähintään 250 kilometrin pituisilla kaukoliikenteen reiteillä. Huolenpidon puuttumisesta aiheutuneet kustannukset Jos aikataulun mukaan yli 3 tuntia kestävän ja vähintään 250 kilometrin linja-autovuoro peruuntuu tai viivästyy yli 90 minuuttia, linja-autoyhtiön on tarjottava matkustajille huolenpitoa.Jos linja-autoyritys laiminlyö velvollisuutensa, matkustaja voi vaatia korvaamaan: aterioista ja virvokkeista aiheutuneet kohtuulliset kulut. ylimääräisen majoituksen sekä terminaalin ja majoituspaikan välinen kuljetus, jos majoitus on tarpeen järjestää yhdeksi tai useammaksi yöksi.Linja-autoyhtiö voi rajoittaa majoituskustannukset 80 euroon yöltä ja enintään kahteen yöhön matkustajaa kohti. Oikeutta majoitukseen ei ole, jos linja-autoyhtiö osoittaa peruuntumisen tai viivästyminen johtuvan linja-autoliikenteen turvallisen toiminnan vaarantavista ankarista sääolosuhteista tai merkittävistä luonnonkatastrofeista. Kustannuksista pitää olla kuitti tai muu luotettava selvitys Näytä tietoja Matkakulut € Matkakulut Vahingonkorvausta voi vaatia taloudellisista menetyksistä, joita viivästyminen tai peruuntuminen aiheutti. Vahingonkorvausta voi vaatia esimerkiksi jatkoyhteyden menetyksestä syntyneistä ylimääräisiä matkakustannuksia. Vahinko on osoitettava kuitilla tai muulla luotettavalla tavalla. Näytä tietoja Puhelinkulut € Muut kulut € YhteensäTäydennän vaatimustani, kun vahingot tarkentuvat. Täydennän vaatimustani, kun vahingot tarkentuvat. Tietoa vahingonkorvausvaatimuksista Vaaditut vahingonkorvauksetPuhelinkulut Vaatekulut Majoituskulut Matkakulut Muut kulut YhteensäTäydennän vaatimustani, kun vahingot tarkentuvat Täydennän vaatimustani, kun vahingot tarkentuvat Lisätiedot HiddenKuvausKuvaile vastapuolelle ongelmaa lyhyesti omin sanoin: Täytä valituksen tekijän tiedotHiddenYhteystiedotNimi Osoite Postinumero Postitoimipaikka Sähköposti Puhelin Toimita reklamaatio itse yritykselle tai muulle vastapuolellePainamalla tämän sivun alareunan ”Seuraava”-nappia saat valmiin reklamaation, jonkavoit lähettää omaan sähköpostiisi, ladata laitteellesi tai tulostaa.Jos sähköpostia ei kuulu, etsi viestiä roskapostista ja muista kansioista. Voit myös hakea viestiä kansioista sanalla "reklamaatio". Sähköposti voi saapua myös hetken viiveellä.Voit yhteenvedon tarkastamisen jälkeen muokata reklamaatiota palaamalla taaksepäin painamalla "Edellinen".Reklamaation lähettäminen itse yritykselleSinun on itse toimitettava laatimasi reklamaatio yritykselle. Reklamaatioapuri on apuväline, eikä se lähetä reklamaatiota automaattisesti yritykselle. Voit lähettää reklamaatiosi yritykselle sähköpostilla omasta sähköpostipalvelustasikopioimalla saamasi tiedot yrityksen verkkosivuillaan tarjoamaan lomakkeeseenlähettämällä kirjeen lataamastasi tai tulostamastasi valituksesta. Reklamaatio{summary}Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.CommentsKenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.