Reklamaatio lainvastaisesti perittyjen luottokustannusten hyvittämisestä Kuuntele Kuuntele "*" näyttää pakolliset kentät 1Aloita2Kysymykset3Vastaus4Vastaus5Asia ja vastapuoli6Yhteystiedot7Info8Yhteenveto Sovellus auttaa sinua laatimaan kirjallisen reklamaation, jonka voit itse lähettää Bondoralle ja jolla voit vaatia hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista. Bondora on 1.9.2019 – 10.11.2021 käyttänyt luottosopimuksissaan korkoehtoa, jonka markkinaoikeus on ratkaisussaan syyskuussa 2023 katsonut lainvastaiseksi. Menettelyn seurauksena kuluttaja on velvollinen maksamaan takaisin ainoastaan luoton pääoman määrän eli ei luoton korkoa tai hallinnointi- tai sopimuspalkkiota. Lisäksi Bondora on perinyt luottokustannusten lainmukaista enimmäismäärää ylittäviä maksuja B On Track, B Secure ja B Secure+ -palveluistaan ainakin 1.9.2019-9.10.2024, minkä korkein oikeus on ratkaisussaan lokakuussa 2024 katsonut lainvastaiseksi. Kuluttaja ei ole velvollinen maksamaan takaisin B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palveluista perittyjä tai mitään muitakaan luottokustannuksia, jos luottosopimus on solmittu aikaisintaan 1.9.2019 ja veloitetut palvelumaksut ovat ylittäneet luottokustannusten sallitun enimmäismäärän. Jos Bondora on menetellyt luottosuhteessa hintasääntelyn vastaisesti, olet oikeutettu hakemaan Bondoralta hyvityksiä lainvastaisesti perityistä kuluista.Vaikka olisit saanut Bondoralta osittaisen hyvityksen, olet edelleen oikeutettu vaatimaan takaisin kaikkia maksamiasi luoton korkokustannuksia sekä sopimus- ja hallinnointipalkkioita. Tämä koskee myös B On Track-, B Secure- ja B Secure+ -palveluista maksamiasi kustannuksia. Voit lukea lisää menettelystä kuluttaja-asiamiehen tiedotteesta (aukeaa uudessa välilehdessä). Ja muutama juttu reklamaatioon johtavasta polusta: Eteneminen: Reklamaatioapuri kysyy aluksi ohjatusti asiat, jotka helpottavat asian selvittämisessä. Lopputuloksena saat valmiin reklamaation, joka sinun on itse toimitettava yritykselle. Infonappia (i) painamalla saat asiakohtaisesti yleiset periaatteet oikeuksistasi. Oletko solminut luoton Bondoran kanssa aikavälillä 1.9.2019–10.11.2021 tai oletko maksanut Bondoran B On Track-, B Secure- tai B Secure +-palveluista?* Kyllä Ei Onko luottosi oikeudellisessa perinnässä?*Oikeudellisella perinnällä tarkoitetaan perintää tuomioistuimessa ja ulosotossa. Kyllä Ei Jos luottosi on oikeudellisessa perinnässä, eli käsiteltävänä käräjäoikeudessa tai ulosotossa, et valitettavasti voi hakea yritykseltä hyvityksiä tämän apurin avulla. Voit lukea luotoista ja kuluttajan oikeuksista verkkosivultamme Luotot (aukeaa uudessa välilehdessä). Tämä reklamaatioapuri koskee Bondoran kanssa aikavälillä 1.9.2019–10.11.2021 tehtyjä luottosopimuksia sekä sen jälkeen tehtyjä luottosopimuksia, jos niissä on peritty kuluttajilta palvelumaksuja B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palveluista ja luottokustannusten enimmäismäärä on luottosuhteessa ylittynyt. Voit lukea luotoista ja kuluttajan oikeuksista verkkosivultamme Luotot (aukeaa uudessa välilehdessä). Täytä lomakkeen avoimet kohdat.HiddenReklamaatio lainvastaisesti perittyjen luottokustannusten hyvittämisestäAsia* Olen solminut Bondoran kanssa luoton 1.9.2019 – 10.11.2021 ja luottosopimus on edelleen voimassa. Jos sinulla on edelleen voimassa oleva luottosopimus Bondoran kanssa, voit vaatia yritykseltä hyvityksiä. Voimassa oleva luottosopimus voi olla myös irtisanottu sopimus, joka ei vielä ole edennyt oikeudelliseen perintään. Näytä tietoja Olen solminut Bondoran kanssa luoton 1.9.2019 – 10.11.2021 ja maksanut luoton kokonaisuudessaan takaisin. Vaikka olet maksanut luoton kokonaan takaisin Bondoralle, olet oikeutettu hyvityksiin luotosta, jos Bondora on menetellyt luottosuhteessa lainvastaisesti. Näytä tietoja Olen solminut Bondoran kanssa luoton 10.11.2021 jälkeen, ja minulta on peritty maksuja B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelusta. Vastapuoli* Bondora AS Suomen sivuliike Tietoja luotostaLuottosopimusten määräValitse tässä, kuinka monta 1.9.2019 jälkeen solmittua luottosopimusta sinulla on. Voit lisätä tähän reklamaatioon enintään 5 luottoa. Jos sinulla on sopimuksia enemmän kuin 5, voit tehdä niistä uuden reklamaation. 1 luottosopimus 2 luottosopimusta 3 luottosopimusta 4 luottosopimusta 5 luottosopimusta HiddenTietoja luotosta (1)Luotto 1Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero Luotto 2HiddenTietoja luotosta (2)Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero Luotto 3HiddenTietoja luotosta (3)Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero Luotto 4HiddenTietoja luotosta (4)Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero Luotto 5HiddenTietoja luotosta (5)Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero VaatimusHiddenHyvitysvaatimusRuksi vaatimuksesi. Olet oikeutettu vaatimaan hyvityksiä luoton korosta, sopimuspalkkiosta ja hallinnointipalkkiosta. Voit olla myös oikeutettu vaatimaan hyvityksiä B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palveluista, jos olet solminut luottosuhteen 1.9.2019 – 10.11.2021 tai sen jälkeen, ja sinulta on veloitetut palvelumaksut ovat ylittäneet luottokustannusten sallitun enimmäismäärän. Lain rikkomisen vuoksi olet velvollinen maksamaan Bondoralle takaisin ainoastaan luoton pääoman määrän.VaatimusKoskee luottosopimuksia, jotka on solmittu 1.9.2019 – 10.11.2021. Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista jo maksettujen kustannusten osalta ja vaadin lopettamaan luoton koron ja sopimus- sekä hallinnointipalkkion velottamisen jatkossa. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Vaatimus Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista jo maksettujen kustannusten osalta ja vaadin lopettamaan B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelun velottamisen jatkossa. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Vaatimus Vaadin hyvitystä luottosuhteen aikana maksamastani luoton korosta, sopimuspalkkiosta ja hallinnointipalkkiosta. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Vaatimus Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelun maksettujen kustannusten osalta. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin kaikkia luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Olet oikeutettu vaatimaan hyvityksiä B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palveluista perityistä ja kaikista muista luottokustannuksista, jos olet solminut luottosuhteen aikaisintaan 1.9.2019 ja sinulta veloitetut palvelumaksut ovat ylittäneet luottokustannusten sallitun enimmäismäärän. Lain rikkomisen vuoksi olet velvollinen maksamaan Bondoralle takaisin ainoastaan luoton pääoman määrän.VaatimusValitse ensimmäinen vaihtoehto, jos luottosuhteesi on yhä voimassa. Valitse alempi vaihtoehto, jos olet maksanut luoton takaisin kokonaisuudessaan. Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista jo maksettujen kustannusten osalta ja vaadin lopettamaan B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelun velottamisen jatkossa. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin kaikkia luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelun maksettujen kustannusten osalta. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin kaikkia luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Täytä valituksen tekijän tiedotHiddenYhteystiedotNimi Osoite Postinumero Postitoimipaikka Sähköposti PuhelinTilinumeroTilinumero, johon hyvitys maksetaan. Toimita reklamaatio Bondoralle itseSinun on itse toimitettava laatimasi reklamaatio Bondoralle. Painamalla tämän sivun alareunan ”Seuraava”-nappia saat valmiin reklamaation, jonkavoit lähettää omaan sähköpostiisi, ladata laitteellesi tai tulostaa. Sähköposti voi saapua hetken viiveellä ja mennä mahdollisesti myös roskapostikansioon.Voit yhteenvedon tarkastamisen jälkeen muokata reklamaatiota palaamalla taaksepäin painamalla "Edellinen".Voit lähettää reklamaatiosi Bondoralle sähköpostilla omasta sähköpostipalvelustasikopioimalla saamasi tiedot Bondoran verkkosivuillaan tarjoamaan lomakkeeseenlähettämällä kirjeen lataamastasi tai tulostamastasi valituksesta. Lue tarkemmin Bondoran asiakaspalvelusta Bondoran verkkosivuilta (aukeaa uudessa välilehdessä). Reklamaatio{summary} Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.NameKenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.