Reklamaatio lainvastaisesti perittyjen luottokustannusten hyvittämisestä Kuuntele Kuuntele "*" näyttää pakolliset kentät 1Aloita2Kysymykset3Vastaus4Vastaus5Asia ja vastapuoli6Yhteystiedot7Info8Yhteenveto Sovellus auttaa sinua laatimaan kirjallisen reklamaation, jonka voit itse lähettää Bondoralle. Jos Bondora on menetellyt luottosuhteessa hintasääntelyn vastaisesti, olet oikeutettu hakemaan Bondoralta hyvityksiä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista. Miten Bondora on rikkonut hintasääntelyä? Bondora on 1.9.2019 – 10.11.2021 käyttänyt luottosopimuksissaan korkoehtoa, jonka markkinaoikeus on ratkaisussaan syyskuussa 2023 katsonut lainvastaiseksi.Bondora on perinyt luottokustannusten lainmukaista enimmäismäärää ylittäviä maksuja B On Track-, B Secure- ja B Secure+ -palveluistaan ainakin 1.9.2019-9.10.2024, minkä korkein oikeus on päätöksessään lokakuussa 2024 katsonut lainvastaiseksi. Kuka voi hakea hyvityksiä Bondoralta? Jos olet solminut Bondoran kanssa luottosopimuksen 1.9.2019–10.11.2021 välisenä aikana.Jos olet solminut luottosopimuksen 10.11.2021 jälkeen, ja maksanut muiden luottokustannusten enimmäismäärän ylittäviä kustannuksia B On Track-, B Secure- tai B Secure + -palveluista.Luottosi voi olla edelleen voimassa tai kokonaan takaisinmaksettu. Luottosi voi olla myös irtisanottu. Jos luottosi on oikeudellisessa perinnässä, et voi hakea hyvityksiä.Jos olet reklamoinut Bondoralle jo aikaisemmin, mutta saanut yhtiöltä vain osittaisen hyvityksen, sinulla on oikeus saada kaikki luottokustannukset täysimääräisesti. Mistä kustannuksista voit hakea hyvitystä? Voit vaatia hyvityksiä luoton korosta, sopimuspalkkiosta ja hallinnointipalkkiosta.Voit vaatia hyvityksiä myös kaikista maksamistasi B On Track-, B Secure- ja B Secure + -palveluiden kustannuksista.Hintasääntelyn vastaisen menettelyn seurauksena kuluttaja on velvollinen maksamaan takaisin ainoastaan luoton pääoman määrän eli ei luoton korkoa, hallinnointi- tai sopimuspalkkiota tai muitakaan luottokustannuksia. Voit lukea lisää menettelystä kuluttaja-asiamiehen tiedotteesta (aukeaa uudessa välilehdessä). Ja muutama juttu reklamaatioon johtavasta polusta: Eteneminen: Reklamaatioapuri kysyy aluksi ohjatusti asiat, jotka helpottavat asian selvittämisessä. Lopputuloksena saat valmiin reklamaation, joka sinun on itse toimitettava yritykselle. Infonappia (i) painamalla saat asiakohtaisesti yleiset periaatteet oikeuksistasi. Oletko solminut luoton Bondoran kanssa aikavälillä 1.9.2019–10.11.2021 tai oletko maksanut Bondoran B On Track-, B Secure- tai B Secure +-palveluista?* Kyllä Ei Onko luottosi oikeudellisessa perinnässä?*Oikeudellisella perinnällä tarkoitetaan perintää tuomioistuimessa ja ulosotossa. Kyllä Ei Jos luottosi on oikeudellisessa perinnässä, eli käsiteltävänä käräjäoikeudessa tai ulosotossa, et valitettavasti voi hakea yritykseltä hyvityksiä tämän apurin avulla. Voit lukea luotoista ja kuluttajan oikeuksista verkkosivultamme Luotot (aukeaa uudessa välilehdessä). Tämä reklamaatioapuri koskee Bondoran kanssa aikavälillä 1.9.2019–10.11.2021 tehtyjä luottosopimuksia sekä sen jälkeen tehtyjä luottosopimuksia, jos niissä on peritty kuluttajilta palvelumaksuja B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palveluista ja luottokustannusten enimmäismäärä on luottosuhteessa ylittynyt. Voit lukea luotoista ja kuluttajan oikeuksista verkkosivultamme Luotot (aukeaa uudessa välilehdessä). Täytä lomakkeen avoimet kohdat.HiddenReklamaatio lainvastaisesti perittyjen luottokustannusten hyvittämisestäAsia* Olen solminut Bondoran kanssa luoton 1.9.2019 – 10.11.2021 ja luottosopimus on edelleen voimassa. Jos sinulla on edelleen voimassa oleva luottosopimus Bondoran kanssa, voit vaatia yritykseltä hyvityksiä. Voimassa oleva luottosopimus voi olla myös irtisanottu sopimus, joka ei vielä ole edennyt oikeudelliseen perintään. Näytä tietoja Olen solminut Bondoran kanssa luoton 1.9.2019 – 10.11.2021 ja maksanut luoton kokonaisuudessaan takaisin. Vaikka olet maksanut luoton kokonaan takaisin Bondoralle, olet oikeutettu hyvityksiin luotosta, jos Bondora on menetellyt luottosuhteessa lainvastaisesti. Näytä tietoja Olen solminut Bondoran kanssa luoton 10.11.2021 jälkeen, ja minulta on peritty maksuja B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelusta. Vastapuoli* Bondora AS Suomen sivuliike Tietoja luotostaLuottosopimusten määräValitse tässä, kuinka monta 1.9.2019 jälkeen solmittua luottosopimusta sinulla on. Voit lisätä tähän reklamaatioon enintään 5 luottoa. Jos sinulla on sopimuksia enemmän kuin 5, voit tehdä niistä uuden reklamaation. 1 luottosopimus 2 luottosopimusta 3 luottosopimusta 4 luottosopimusta 5 luottosopimusta HiddenTietoja luotosta (1)Luotto 1Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero Luotto 2HiddenTietoja luotosta (2)Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero Luotto 3HiddenTietoja luotosta (3)Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero Luotto 4HiddenTietoja luotosta (4)Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero Luotto 5HiddenTietoja luotosta (5)Luottosopimuksen solmimisen päivämäärä PP dot KK dot VVVV Luoton määrä (€) Luottosopimuksen numero VaatimusHiddenHyvitysvaatimusRuksi vaatimuksesi. Olet oikeutettu vaatimaan hyvityksiä luoton korosta, sopimuspalkkiosta ja hallinnointipalkkiosta. Voit olla myös oikeutettu vaatimaan hyvityksiä B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palveluista, jos olet solminut luottosuhteen 1.9.2019 jälkeen, ja sinulta veloitetut palvelumaksut ovat yhdessä muiden luottokustannusten kanssa (sopimus- ja hallinnointipalkkio) ylittäneet luottokustannusten sallitun enimmäismäärän. Lain rikkomisen vuoksi olet velvollinen maksamaan Bondoralle takaisin ainoastaan luoton pääoman määrän.VaatimusValitse toinen vaihtoehdoista. Valitse vaihtoehdoista alempi, jos sopimukseesi liittyy myös palveluita koskeva sopimus. Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista jo maksettujen kustannusten osalta ja vaadin lopettamaan luoton koron ja sopimus- sekä hallinnointipalkkion velottamisen jatkossa. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Koskee luottosopimuksia, jotka on solmittu 1.9.2019 – 10.11.2021. Näytä tietoja Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista jo maksettujen kustannusten osalta ja vaadin lopettamaan luoton koron, sopimus- ja hallinnointipalkkion sekä B On Track, B Secure- tai B Secure + -palvelun veloittamisen jatkossa. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. VaatimusValitse toinen vaihtoehdoista. Valitse vaihtoehdoista alempi, jos sopimukseesi liittyy myös palveluita koskeva sopimus. Vaadin hyvitystä luottosuhteen aikana maksamastani luoton korosta, sopimuspalkkiosta ja hallinnointipalkkiosta. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Vaadin hyvitystä luottosuhteen aikana maksamistani luoton korosta, sopimuspalkkiosta ja hallinnointipalkkiosta sekä B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelusta maksetuista kustannuksista. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin kaikkia luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Olet oikeutettu vaatimaan hyvityksiä B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palveluista perityistä ja kaikista muista luottokustannuksista, jos olet solminut luottosuhteen aikaisintaan 1.9.2019 ja sinulta veloitetut palvelumaksut ovat ylittäneet luottokustannusten sallitun enimmäismäärän. Lain rikkomisen vuoksi olet velvollinen maksamaan Bondoralle takaisin ainoastaan luoton pääoman määrän.VaatimusValitse ensimmäinen vaihtoehto, jos luottosuhteesi on yhä voimassa. Valitse alempi vaihtoehto, jos olet maksanut luoton takaisin kokonaisuudessaan. Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista jo maksettujen kustannusten osalta ja vaadin lopettamaan luoton koron, sopimus- ja hallinnointipalkkion sekä B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelun velottamisen jatkossa. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin kaikkia luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Vaadin hyvitystä lainvastaisesti perityistä luottokustannuksista, mukaan lukien B On Track-, B Secure- tai B Secure+ -palvelusta maksetut kustannukset. Bondora on luottosuhteessa rikkonut kuluttajansuojalain 7 luvun 17a §:ää, minkä takia vaadin takaisin kaikkia luoton pääoman määrän ylittäviä kustannuksia. Täytä valituksen tekijän tiedotHiddenYhteystiedotNimi Osoite Postinumero Postitoimipaikka Sähköposti PuhelinTilinumeroTilinumero, johon hyvitys maksetaan. Toimita reklamaatio Bondoralle itseSinun on itse toimitettava laatimasi reklamaatio Bondoralle. Painamalla tämän sivun alareunan ”Seuraava”-nappia saat valmiin reklamaation, jonkavoit lähettää omaan sähköpostiisi, ladata laitteellesi tai tulostaa. Sähköposti voi saapua hetken viiveellä ja mennä mahdollisesti myös roskapostikansioon.Voit yhteenvedon tarkastamisen jälkeen muokata reklamaatiota palaamalla taaksepäin painamalla "Edellinen".Voit lähettää reklamaatiosi Bondoralle sähköpostilla omasta sähköpostipalvelustasikopioimalla saamasi tiedot Bondoran verkkosivuillaan tarjoamaan lomakkeeseenlähettämällä kirjeen lataamastasi tai tulostamastasi valituksesta. Lue tarkemmin Bondoran asiakaspalvelusta Bondoran verkkosivuilta (aukeaa uudessa välilehdessä). Reklamaatio{summary} Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan tai ilmoittaa asiasta kuluttaja-asiamiehelle, jos en saa täysimääräistä hyvitystä.EmailKenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.