Lisätietoja KKV:n Oppimisen palveluista
KKV:n Oppimisen palvelut tuottaa tietoperusteista sisältöä kuluttajien ja yritysten osaamisen edistämiseksi.
Oppimisen palvelut:
- tukee opetus- ja kasvatusalaa yhteiskunnassa tarvittavien kuluttajansuoja-asioiden kanssa.
- nostaa esille ajankohtaisia kuluttajansuojan teemoja ja ilmiöitä
- panostaa jatkuvaan oppimiseen, valmentavaan työotteeseen ja suunnitelmallisiin kokeiluihin
- on kiinnostunut toimintaympäristön muutoksista ja ennakointitiedosta, teknologian hyödyntämisestä, monipuolisista oppimisympäristöistä ja kuluttajan käyttäytymistä koskevan tiedon tutkimuksen tuloksista.
- tekee tiivistä työelämä- ja sidosryhmäyhteistyötä
Kuluttajansuojan osaaminen kuuluu ammattitaitona moniin aloihin. Myyjänvastuun tunteminen on osa markkinoinnin, asiakaspalvelun ja myynnin kokonaisuuksia toisen asteen ja korkea-asteen koulutuksen opetussuunnitelmissa.
KKV Kampuksen sisällöt ovat tarkoitettu kaikille, jotka tarvitsevat tietoon perustuvaa sisältöä kuluttajina, työntekijöinä, yrittäjinä tai oppimisen asiantuntijoina. KKV Kampuksen oppimismuotoillut kurssit tukevat oppimista, oivaltamista ja kuluttajan oikeuksiin liittyvän tiedon hankkimista.
Yhteystiedot
Ota yhteyttä KKV:n Oppimisen palveluiden henkilöstöön
Lue lisää
Lue lisää kuluttajansuojan opetuksen kansainvälisistä suosituksista ja ohjeista
- Policy Recommendations of the OECD’S Committee on Consumer Policy 2008 Linkki avautuu uuteen ikkunaan on ulkoinen linkki
- Promoting Consumer Education: Trends, Policies and Good Practices 2009 Linkki avautuu uuteen ikkunaan on ulkoinen linkki
- Digital Competence framework for consumers Linkki avautuu uuteen ikkunaan on ulkoinen linkki
- Teaching Consumer competences 2013 Linkki avautuu uuteen ikkunaan on ulkoinen linkki
- Digitaalisen koulutuksen suunnitelma 2021–2027 Linkki avautuu uuteen ikkunaan on ulkoinen linkki