Liittymien markkinointi ja sopimuksen tekeminen
Kun ostat puhelin- tai internetliittymää, operaattorin on annettava sinulle tiedot muun muassa liittymän pääominaisuuksista, hinnasta ja sopimuksen kestosta.
Liittymäsopimuksen ehtojen muuttaminen
Operaattori voi korottaa toistaiseksi voimassa olevan puhelin- tai internetliittymäsi hintaa tai muuttaa muita ehtoja vain laissa määritellyillä perusteilla.
Operaattorin vaihtaminen ja numeronsiirto
Voit vaihtaa operaattoria, vaikka liittymäsi olisi määräaikainen, mutta joudut maksamaan vanhan liittymäsi maksut sopimuskauden loppuun asti.
Liittymäsopimuksen kesto ja irtisanominen
Toistaiseksi voimassa olevan liittymäsopimuksen voi irtisanoa koska tahansa. Määräaikaista liittymäsopimusta ei voi irtisanoa sopimuskauden aikana.
Liittymän toimituksen viivästyminen
Jos puhelin- tai internetyhteys ei ole käytettävissäsi sovittuna alkamisajankohtana, operaattorin toimitus on viivästynyt.
Liittymän virhe
Puhelin- tai internetliittymässäsi on virhe, jos liittymän laatu tai toimitustapa eivät vastaa sovittua tai palvelu ei vastaa markkinoinnissa annettuja tietoja.
Laskutuksen ongelmat
Jos laskussa tai ostoksessa on virhe, voit reklamoida tavaran myyjän tai palveluntarjoajan lisäksi laskuttavalle operaattorille.
Oheistuotteet liittymäkaupan yhteydessä
Jos operaattori tarjoaa sinulle kaupan yhteydessä palvelupakettia, sinulle on selvästi kerrottava oheistuotteen ominaisuuksista, kestosta ja hinnasta.
Posti- ja pakettijakelu
Jos kohtaat ongelmia kirjeen tai paketin toimituksen kanssa, voit vastaanottajana tai lähettäjänä olla oikeutettu korvaukseen.
Lehtitilaukset
Monet lehtitilaukset ovat määräaikaisia. Tutustu huolella tilausehtoihin ennen lehden tilaamista.