Reklamaatio perintätoimistolle

Jos sait perintäkirjeen jatkolähetyksestä, jota et ole tilannut, tee reklamaatio perintätoimistolle. Reklamaatio kannattaa tehdä mieluummin sähköpostilla kuin puhelimella.

Reklamaatio perintätoimistolle

Kerro, että lasku on perusteeton, koska olet tilannut vain tutustumispakkauksen tai et ole lainkaan tilannut tuotetta.

Jos mainos tai myyntipuhe antaa ymmärtää, että sinulle tarjotaan ainoastaan yhtä näytepakkausta tai tuotetta, ei sopimusta jatkotilauksesta synny.

Lasku tai tiliveloitus on perusteeton esimerkiksi silloin, jos tilauksen kannalta olennaiset tiedot on piilotettu sopimusehtoihin tai myyntipuhelussa ei ole kerrottu selvästi sopimuksen kestosta.

Perintätoimiston velvollisuutena on varmistaa laskun oikeellisuus laskun lähettäneeltä yritykseltä ja keskeyttää perintä, kunnes asia on varmistettu. Perintätoimiston pitää myös ilmoittaa sinulle mahdollisista jatkotoimista. Jos et kuitenkaan saa tietoa asiastasi, tiedustele tilannetta perintätoimistosta.

Reklamaatioon kannattaa liittää kaikki tapausta koskevat asiakirjat kuten esimerkiksi reklamaatio yritykselle ja lasku. Säilytä itselläsi lähettämäsi reklamaatio ja tapausta koskevat alkuperäiset asiakirjat.

  • Voit käyttää apuna reklamaation tekemisessä Reklamaatioapuri-palvelua tai reklamaatiomallipohjia

  • Jos reklamaatiosi ei tuota tulosta, voit olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella.

    Kuluttajaneuvonnan puhelinpalvelu

    Palveluaika normaalisti ma, ti, ke, pe klo 9–12, to klo 12–15. Huom! Puhelinpalvelu on kiinni to 21. – pe 22.11. Kuluttajaneuvonnan asiointilomake suljetaan ke 20.11. klo 15 ja avataan ma 25.11. klo 9

    HUOM! Puhelinpalvelu on kiinni to 21.–pe 22.11. Asiointilomake suljetaan ke 20.11. klo 15 ja avataan ma 25.11. klo 9

Ota yhteyttä neuvontapalveluihin

Jos tekemäsi reklamaatio ei tuota tulosta, tarvitset henkilökohtaista apua ja