Markkinoinnin suunnittelu
Ohjeiden tarkoituksena on auttaa elinkeinonharjoittajia
- huomioimaan toiminnassaan kuluttajansuojan periaatteet
- ratkaisemaan kuluttajaoikeudellisia kysymyksiä.
-
Linjaukset
Kuluttaja-asiamiehen linjausten tarkoituksena on antaa yrityksille ohjeistusta, neuvontaa ja tietoa lain säännösten käytäntöön soveltamisesta.
Tietoa ja ohjeita yrityksille sekä kuluttajille
-
Linjaukset
Kuluttaja-asiamiehen linjausten tarkoituksena on antaa yrityksille ohjeistusta, neuvontaa ja tietoa lain säännösten käytäntöön soveltamisesta.
Ohjeistukset
Kuluttaja-asiamiehen ohjeistukset auttavat korjaamaan markkinoilla havaitut ongelmat, tai niissä kerrotaan uuden lainsäädännön tai ratkaisukäytännön vaikutuksista yritysten toimintaan.
- Ohjeistus yksityisten terveyspalveluiden hintojen esittämiseen ja ajanvaraukseen liittyvistä velvoitteista
- Ohjeistus autokouluille: Henkilöauton ajokortin hinnan ilmoittaminen
- Ohjeistus kuluttajansuojan vaatimuksista valokuituliittymien sopimusehdoissa ja markkinoinnissa
Tietoa ja ohjeita yrityksille sekä kuluttajille
-
Linjaukset
Kuluttaja-asiamiehen linjausten tarkoituksena on antaa yrityksille ohjeistusta, neuvontaa ja tietoa lain säännösten käytäntöön soveltamisesta.
-
Linjaukset
Kuluttaja-asiamiehen linjausten tarkoituksena on antaa yrityksille ohjeistusta, neuvontaa ja tietoa lain säännösten käytäntöön soveltamisesta.
Tietoa ja ohjeita yrityksille sekä kuluttajille
-
Linjaukset
Kuluttaja-asiamiehen linjausten tarkoituksena on antaa yrityksille ohjeistusta, neuvontaa ja tietoa lain säännösten käytäntöön soveltamisesta.
Tietoa ja ohjeita yrityksille sekä kuluttajille
-
Ohjeistukset
Kuluttaja-asiamiehen ohjeistukset auttavat korjaamaan markkinoilla havaitut ongelmat, tai niissä kerrotaan uuden lainsäädännön tai ratkaisukäytännön vaikutuksista yritysten toimintaan.
- Uudisasuntojen verkkomarkkinointi
- Ohjeistus älytelevisiomyyjille: Älytelevisioiden markkinoinnissa on annettava olennaiset tiedot älytelevisioista eikä markkinointi saa johtaa kuluttajaa harhaan
- Ohjeistus korjaus- ja remonttialan kotimyyntiä harjoittaville yrityksille: Kuluttajalle tulee antaa riittävät tiedot tuotteesta eikä myyntitilanteessa saa olla painostava
Tietoa ja ohjeita yrityksille sekä kuluttajille
-
Tietoa ja ohjeita yrityksille
Kuluttaja-asiamies valvoo osaltaan verkkoalustoja ja markkinapaikka-alustoja digipalvelusäädöksen noudattamisessa.
-
Tietoa ja ohjeita yrityksille sekä kuluttajille
-
Ohjeistukset
Kuluttaja-asiamiehen ohjeistukset auttavat korjaamaan markkinoilla havaitut ongelmat, tai niissä kerrotaan uuden lainsäädännön tai ratkaisukäytännön vaikutuksista yritysten toimintaan.
Tietoa ja ohjeita yrityksille sekä kuluttajille
-
Linjaukset
Kuluttaja-asiamiehen linjausten tarkoituksena on antaa yrityksille ohjeistusta, neuvontaa ja tietoa lain säännösten käytäntöön soveltamisesta.
Tietoa ja ohjeita yrityksille
-
Tietoa ja ohjeita yrityksille sekä kuluttajille
Kaikki kuluttaja-asiamiehen linjaukset
Kuluttaja-asiamiehen linjauksetKaikki kuluttaja-asiamiehen ohjeistukset
Kuluttaja-asiamiehen ohjeistuksetOhjeita aiheittain kuluttajille
Ohjeita aiheittainKuluttaja-asiamiehen tiedotteet ja päätökset
Ajankohtaista
Tiedotteet ja uutisetKuluttaja-asiamiehen ratkaisut ja määräämät kiellot
Päätökset kuluttaja-asioissaTilaa kuluttaja-asiamiehen uutiskirje
Uutiskirjeen tilaaminenKKV Kampus -oppimisympäristö
Digitaalinen oppimisympäristö, jossa voi kehittää osaamista kuluttajansuojasta.
KKV Kampus - tervetuloa oppimaan! on ulkoinen linkki