Verk­ko­kaup­pa

Tu­tus­tu verk­ko­kau­pan­käyn­nin eri­tyis­piir­tei­siin.

Usein ky­syt­tyä verk­ko-os­ta­mi­ses­ta

Kohtasitko ongelmia verkkokaupoilla? Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Hin­ta ja li­sä­mak­sut verk­ko­kau­pas­sa

Ostoksen hinta tai se, että kyseessä ylipäätään on maksullinen ostos esimerkiksi ilmaisen näytteen sijaan, on erityisen tärkeä tieto.

Ta­va­ran käyt­töön­ot­to tai ko­kei­le­mi­nen

Se, miten käsittelet tavaraa otettuasi sen vastaan, vaikuttaa siihen, onko sinulla oikeus peruuttamistilanteessa saada tavarasta maksamasi summa takaisin.

Pe­ruut­ta­mi­soi­keus verk­ko­kau­pas­sa

Suurimmalla osalla verkkokaupasta ostettavista tuotteista on 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka aikana voit perua ostoksesi ilman erityistä syytä.

Pe­ruut­ta­mi­sa­jan pi­te­ne­mi­nen

Suurimmalla osalla verkkokauppaostoksista on 14 päivän peruuttamisoikeus. On kuitenkin poikkeustilanteita, joissa aika voi olla tätä pidempi.

Mak­sun pa­laut­ta­mi­nen verk­ko­kau­pas­sa

Myyjän on palautettava sinulta saamansa maksut viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun myyjä sai tekemäsi peruuttamisilmoituksen.

Geo­blok­kaus

Geoblokkausasetuksen mukaan yritysten on kohdeltava EU:n alueella olevia asiakkaita samalla tavalla kansallisuudestaan tai asuinpaikasta riippumatta.

Ver­kon mark­ki­na­paik­ka-alus­tat

Verkko-ostoksilla kiinnitä huomiota luotettavuuteen ja sopimusehtoihin. Alustan ylläpitäjän pitää kertoa onko myyjänä yritys, yksityinen henkilö vai alusta itse