Jos tavarassa on virhe, kuluttaja voi vaatia myyjältä tavaran korjaamista tai vaihtamista.
Myyjä voi kieltäytyä korjaamisesta tai vaihdosta, jos se on mahdotonta tai aiheuttaisi myyjälle kohtuuttomia kustannuksia. Tavaran vaihtaminen ei välttämättä tule kyseeseen, jos tavara on helposti toimitettavissa korjattavaksi ja korjaus voidaan tehdä nopeasti.
- kuluttajalla ei ole velvollisuutta maksaa vaihdetun tavaran normaalista käytöstä vaihtamista edeltävältä ajalta.
- kuluttaja ei voi aina vaatia aivan uutta ja käyttämätöntä tavaraa. Vaihdossa annetun tavaran on oltava virheetön ja sen voi olettaa kestävän yhtä pitkän aikaa kuin alkuperäisen tavaran.
- Vaihdossa annettavan tavaran on oltava hintatasoltaan ja laadultaan vioittuneen tasoinen ja täytettävä kriteerit, joilla kuluttaja on alkuperäisen tavaran hankkinut.
Sijaislaitteen antaminen: Yrityksellä ei ole velvollisuutta antaa sijaislaitetta. Antamalla sijaislaitteen yritys voi kuitenkin välttyä muilta hyvitysvaatimuksilta, kuten korjauksen viivästymisestä aiheutuneiden kulujen tai käyttöhyödyn menetyksen korvaamiselta. Sijaislaitteella on oltava samat perusominaisuudet kuin korjattavalla tavaralla.