Kuluttajaneuvonta

Kuluttajaneuvonnasta saat tietoa ja ohjeita kuluttajaoikeudellisissa kysymyksissä ja riitatilanteissa.

Asiointi kuluttajaneuvonnassa

Selvität asiasi kuluttajaneuvonnassa sujuvasti, kun etenet seuraavassa järjestyksessä.

Ota yhteyttä puhelimella

Otathan asiaan liittyvät paperit valmiiksi esille, kun soitat kuluttajaneuvontaan. Puheluihin vastataan soittojärjestyksessä.

Kuluttajaneuvonnan puhelinpalvelu

HUOM! Lue linkistä poikkeusaikataullut. Normaalisti palveluaika ma, ti, ke, pe klo 9–12, to klo 12–15

Huom. Kun soitat palveluun, voit valita, mitä asiasi koskee:

  1. autot: autokauppa (uusi/käytetty), auton huolto / korjaus
  2. matkat: lennot, matkapaketit, majoituspalvelut, liikennepalvelut
  3. muut: kaikki muut aiheet

Katso tästä ohjeita:

 

Pu­he­lui­den hin­ta

Soittaminen ja jonotus 09-numeroihin maksaa lankapuhelimesta ja matkapuhelimesta soitettuna kotimaan puheluhinnan mukaan. Hinta määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Puhelu sisältyy yleensä puhepaketteihin, jos soittajalla on tällainen käytössä.

Ota yhteyttä asiointilomakkeella

Neuvoja vastaa yhteydenottoon puhelimitse tai sähköpostilla noin viikon kuluessa. Vastauksen saat pääsääntöisesti puhelimitse.

  • Soitto tulee 029-alkuisesta numerosta tai soittajana saattaa näkyä ”tuntematon numero”.
  • Jos kuluttajaneuvonnan yhteydenottoa ei kuulu, etsi sähköpostiviestiä roskapostikansiosta ja muista kansioista ennen kuin olet uudelleen yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonnan yhteydenottolomake

HUOM! Lue linkistä poikkeusaikataullut (norm. 24 h)