Las­ku­tuk­sen koh­tuul­li­suus

Päi­vä­mää­rä

20.8.2014

Di­aa­ri­nu­me­ro

KUV/​9472/​2011, KKV/​2651/​14.08.01.08/​2014

Os­a­puo­let

Ro­y­al Dent 24

Tii­vis­tel­mä

Asia sovittiin ja Helsingin käräjäoikeudessa vireillä ollut kanne peruutettiin 17.4.2015.

Hammaslääkäriasema veloitti kuluttajalta moninkertaisesti yksityisen hammashoidon yleiseen hintatasoon nähden. Kuluttaja valitti asiasta kuluttajariitalautakuntaan, joka katsoi, että kyse oli kohtuuttomasta laskutuksesta. Kuluttajariitalautakunta suositti, että elinkeinonharjoittaja palauttaa kuluttajalle osan palvelun hinnasta.

Koska hammaslääkäriasema ei noudattanut kuluttajariitalautakunnan suositusta, Kuluttaja-asiamies avusti kuluttajaa asian oikeuskäsittelyssä.