Båt­re­sor

*” anger obligatoriska fält

1Börja
2Tjänst
3Paketresa?
4Fyll i informationen
5Vad reklamationen gäller?
6Vad kräver du?
7Reklamation om paketresa
8Fel under paketresan
9Fyll i informationen
10Vad kräver du?
4Kräver du skadestånd?
12Skadeståndskrav
13Skadeståndskrav
5Beskrivning
6Kontakt information
7Kontrollera
8Sammandrag

Appen hjälper dig att göra en skriftlig reklamation som du själv kan skicka till försäljaren.

Och ett par saker om de åtgärder som leder till en reklamation:

  • Blanketten vägleder dig till att börja med genom frågor som underlättar utredningen av ärendet. I slutet av sekvensen frågas det hur du själv beskriver ärendet. Som resultat får du en färdig reklamation som du själv ska skicka till företaget.
  • Genom att trycka på infoknappen (i) i fråga efter fråga får du fram de allmänna principerna för dina rättigheter. Om du vill studera dina rättigheter närmare, innan du bestämmer dig för en reklamation, hittar du anvisningar och information om konsumentskydd på vår webbplats (länk öppnas i en ny flik).
Uppgifterna som du fyllt i reklamationstjänsten raderas när du har slutfört reklamationen och slutar använda assistenten. Om du vill ha reklamationen till din e-post sparas de ifyllda personuppgifterna i systemet i högst 24 timmar, varefter de raderas.