Tjänster

Lös problemet med felaktigt eller försenat servicetjänst med våra instruktioner.

Dröjsmål i tjänst

I ett avtal är det bra att komma överens om en exakt tidpunkt när arbetet ska vara färdigt.

Att avbryta ett servicearbete

Konsumenten kan avbryta ett felfritt utfört servicearbete, men måste ersättä arbetskostnader och betala skadestånd.

När är en tjänst felaktig?

En tjänst ska i fråga om innehåll, utförande och resultat överensstämma med det som avtalats. Tjänsten ska utföras med yrkesskicklighet och omsorg.

Kompensation för fel i tjänst

Ett fel i en tjänst kan gottgöras genom att avhjälpa felet eller utföra tjänsten på nytt, genom prisavdrag eller hävning av avtalet.

Skadestånd för fel och dröjsmål i tjänst

Skadestånd kan krävas för direkta utgifter som föranletts av utredningen av ärendet, såsom resekostnader.

Alternativ vid tvister

Om tjänsteleverantören förnekar att tjänsten innehåller fel och inte går med på att gottgöra dig, kan du agera enligt följande.

Hoppa över inbäddat innehåll

Your Europe -portal

Denna webbplats är en del av Europeiska kommissionens portal Your Europe.

Hittade du det du sökte? Ge respons!