Tillgänglighet
Konkurrens- och konsumentverket strävar efter att garantera sina webbtjänsters tillgänglighet i enlighet med lagen om tillhandahållande av digitala tjänster.KKV syftar till att betrakta tillgängligheten också i sina sociala medier genom att använda tillgänglighetsverktyg som olika tjänster bjuder.
Respons och kontaktuppgifter
Har du upptäckt brister i tillgängligheten?
Om du upptäcker problem med tillgängligheten på webbplatsen, ge respons till KKV till att börja med. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med svaret eller inte får svar alls inom två veckor, kan du ge respons till Traficom.
KKV:s kommunikationsenhet ansvarar för tillgängligheten av KKV:s webbtjänster och blanketter samt hanteringen av respons. Du kan ta kontakt via e-post till viestinta@kkv.fi.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
tillganglighet@traficom.fi
tfn 029 534 5000 (växel)