Saavutettavuus
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) pyrkii takaamaan verkkopalvelujensa ja asiointikanaviensa saavutettavuuden lain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta mukaisesti. KKV pyrkii huomioimaan saavutettavuuden myös sosiaalisen median kanavissa sekä blogeissa.
Palaute saavutettavuudesta
Huomasitko saavutettavuuspuutteen KKV:n verkkopalvelussa tai asiointikanavissa?
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit antaa palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston saavutettavuusvaatimukset.fi-sivustolla kerrotaan, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
KKV:n verkkopalvelujen saavutettavuudesta ja palautteiden käsittelystä vastaa KKV:n viestintä. Voit ottaa yhteyttä sähköpostilla: viestinta@kkv.fi.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuus@avi.fi
p. 0295 016 000 (vaihde)
-
KKV pyrkii huomioimaan saavutettavuuden myös sosiaalisen median kanavissaan siltä osin, kuin palvelujen ominaisuudet sen mahdollistavat.
Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä ja Twitterissä käytämme vaihtoehtoisia tekstejä kuvajulkaisuissa ja varmistamme tekstiä sisältävien kuvajulkaisuiden riittävän kontrastin ja kirjasinkoon.
Lisäksi tekstitämme videosisällön edellä mainituissa kanavissa ja YouTubessa.
Huomioimme saavutettavuuden myös blogeissamme käyttämällä kuvissa vaihtoehtoisia tekstejä.